We moeten leren van de vakmensen op de werkvloer wat voor hen belangrijk is in hun werk, en wat zij anders zouden willen zien. Ons team van onderzoekers heeft verschillende achtergronden waarmee we proberen elkaars blinde vlekken bloot te leggen, zodat we samen meer leren dan ieder apart. Dat is essentieel om verschillende oplossingsrichtingen te kunnen verkennen met en voor de vakmensen: technisch, sociaal of organisatorisch.

Professor David Abbink, hoogleraar mens-robot interactie en directeur FRAIM

Wereldwijd lopen KLM en Schiphol al lange tijd voorop als het gaat om het verminderen van de fysieke belasting bij het afhandelen van bagage. Maar het kan altijd beter. Door samen te werken met Schiphol en TU Delft zetten we nieuwe stappen in het fysiek minder zwaar maken van werk in bagagegebieden. Deze samenwerking zal bijdragen aan verbeteringen die uiteindelijk op luchthavens overal ter wereld kunnen worden ingevoerd. Daar mogen we trots op zijn in Nederland.

Harm Josephi, Vice President Baggage Services bij KLM

Uiterlijk in april 2024 heeft iedere werkplek in de bagagehallen een goed werkende tilhulp die door iedere medewerker wordt gebruikt. Tegelijkertijd werken we voor de periode daarna aan een volgende stap: het automatiseren van het fysieke werk, waarin de expertise van medewerkers nodig blijft, maar anders wordt. We geven de toekomst van werk vorm en hoe daarin de rol van mensen verandert. Het onderzoek gaat ons helpen om dat vorm te geven samen met medewerkers.

Dennis van Kleef, verantwoordelijk voor bagage bij Royal Schiphol Group

Author

Comments are closed.