“
Met de komst van de e-GPU’s en extra elektrische PCA’s kan de hulpmotor van een vliegtuig vaker uit. Dat is om meerdere redenen goed. Door deze investeringen gaat de CO2 emissie omlaag en wordt de luchtkwaliteit op het platform en daarmee de werkomstandigheden voor medewerkers beter. We zijn blij dat we samen met KLM, dnata en Aviapartner een pool hebben kunnen maken waarbij alle medewerkers op het platform gebruik kunnen maken van beschikbare apparatuur.
Denise Pronk, verantwoordelijk voor duurzaamheid bij Royal Schiphol Group
„
Powerbank voor vliegtuigen
“
De 30 nieuwe e-GPU’s zijn weer een mooie stap om in de toekomst het gehele platform op Schiphol te voorzien van elektrisch grondmaterieel. Door pooling van deze e-GPU’s kan er optimaal gebruik worden gemaakt van het grondmaterieel en wordt de uitstoot flink teruggebracht. We werken samen met de sector om zo snel mogelijk meer e-GPU’s op Schiphol te krijgen en een oplossing te vinden voor de widebody vliegtuigen, waar de e-GPU op dit moment nog niet voor gebruikt kan worden.
Jorben Sprong, Unit Manager Operational Support Apron Services, KLM Ground Services
De uitrol van 30 nieuwe e-GPU’s past in de strategie van KLM Equipment Services als poolbeheerder en eigenaar van de GPU’s om de gehele GPU-pool te elektrificeren voor 2030. Dit proces loopt parallel aan de installatie van oplaadvoorzieningen op de luchthaven die cruciaal zijn voor het gebruik van e-GPU’s.
Paul Feldbrugge, manager Fleet management & Engineering bij KLM Equipment Services
„
Nieuwe elektrische apparatuur voor vliegtuigen aan gate op Schiphol
e-GPU
Nieuwe elektrische apparatuur voor vliegtuigen aan gate op Schiphol
e-GPU
Nieuwe elektrische apparatuur voor vliegtuigen aan gate op Schiphol
PCA
Comments are closed.